CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

reede, 4. aprill 2008

Tarbijakaitse minutid

Üldiselt ma õhtulehte ei loe, aga kuna nad on meist korrus allpool, siis imbub paras hunnik Õhtulehti ka üles ja siis ma ikka vahel viskan pilgu peale. Üks regulaarselt toimuv asjalik uuring on neil küll - neljaliikmelise pere toidukorvi maksumus.

Väga kenasti ja mugavalt on tehtud tabel, kus on reas erinevatest kauplustest ostetud asjad, mis teoreetiliselt (ja tihti ka praktiliselt) ühel neljaliikmelisel perel võiks ühe nädala jooksul söönuks saamiseks vaja minna. Erinevaid tooteid on 36 ja muuseas on sisse kalkuleeritud ka nelipakk :) ning kartulid, jahu, kohv, munad, leib, sai, juust jne.

Ja mis me siis 29. märtsi uuringust näeme? Stockmann, kus nädalane söögivaru maksab kõigest 952.40 ei olegi enam kõige kallim toidupood. Oh ei, see au kuulub nüüdsest Kaubamajale - samade asjade eest julgevad Kaubamaja tegelased küsida 1026.75. Esimest korda üle tuhande krooni piiri. Alates jaanuarist on toidukorv seal kallinenud 56 kulli.

Kõige odavam on jätkuvalt Säästumarket - 716.95. Järgneb Comarket 722.45-ga. Mõnevõrra üllatuslikult on Prisma 50 kulli odavam kui minu senine põhiline moonavarumispunkt Rimi.

Selline on ülevaade. Nüüd tuleb point. Milleks peaks normaalselt mõtlev tallinlane kulutama oma toidukorvile 1200 krooni kuus rohkem kui mõni teine? Milleks ostavad inimesed süüa Kaubamajast või Stockmannist kui igal pool müüdavad tooted on ju tegelikut kõik needsamad ja maitsevad ühtemoodi? Jahu on alati jahu, Tere piim ei saa Säästukast ostes olla teise maitsega kui Kaubamajas.

Minu jaoks tundub see lihtsalt lollidelt raha käest äravõtmisena. Loll läheb Stockmanni, ei viitsi Säästukasse jalutada, ja talt võetakse raha niimoodi käest ära, et ta ise ei saagi aru. Olen ka Kaubamajas käinud ja seal on hunnikutes inimesi, kes sõidavad ringi ääreni täis kärudega.

Tegelikut muidugi mis see minu asi on, kas keegi ostab oma piima neli krooni kallimalt või mitte. Mina igatahes ei osta.

3 kellegi teise oma:

Katariin ütles ...

heii..tekitasid kommentaariumis päris aktiivse sagimise selle teema ümber (Y)

Urmas ütles ...

Pisut üllataval kombel jah :) Eks mõnel on häbi ja mõni tahab end õigustada ja mõni niisama sõimata ükskõik keda...

kuuno ütles ...

Kusjuures ma ootasin palju hullemat tagasisidet, kas võib tõesti olla, et eestlastes on ikkagi veel väärikust.