CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

reede, 30. november 2012

Äppiäri ja pärisäri

Eestis on alati räägitud palju ettevõtlusest. Selle kohta ilmub ajalehtede vahel erilisasid, teles on saateid ärist ja ettevõtlusest. Eesti kui väike avatud majandusega riigike peab jubedalt eksportima, et teenida mingit tulu. Viimasel ajal tundub mulle, et kui öeldakse ettevõtlus ja edu maailmas, peetakse silmas erinevaid it-firmasid, veel rohkem aga äpimeistreid, start-up’ijaid ja muud sellist.

Viimase Eesti Ekspressi vahel oli lisa „Ettevõtlus“. Teemad: üks samm ideest prototüübini (tüübid laua taga arutavad, mis on meeskond ja kuidas teha ägedaid start-up’e); Eesti start-up’id loovad maailmas vingeid töökohti; neiu ehitas hobist äri – tegi seninägematult ägeda reisiäpi; kas turundusjuht peab olema töötaja.

Ja oligi kõik. Lisa nimega „Ettevõtlus“ koosnes kolme neljandiku osas äpp-up’idest. Ei saa ju olla, et äppid ja start-up’id ongi ainus ettevõtluse võimalus, mis loob lisaväärtuse, mis omakorda toob riigile rohkem sisse kui välja viib. Kuidas pagan siis on nii, et kui noor inimene räägib, et tal on äriidee või juba firma, kerkib esimesena silme ette mingi IT-lahendus?

Mugav on see, ma arvan, selles on asi. Kohviku asutamine tundub hulga keerulisem kui miskine äpp. Jah nüüd kõik äpileiutajad võivad saata lugejakirju, kui raske on edukat äppi teha ja sellega siis veel ka teenida.

Aga öelge, mis tahate, see on köögilaua äri, läpaka ning t-särgiga, millel kiri "FBI - Female Body Inspector". Kui joppab, teenid palju, kui ei, siis ka ei kaota suurt midagi. Ma väga ei taipa seda ettevõtlikkuse kohta siin. Hea idee on nii äpi kui kellassepa ära aluseks, see on selge. Aga edasi? Kas äpiäris tuleb tunda seadusandlust või piisab toote üleslaadimisest?

Ma ei ütle, et ma ise seda äpindust oskaksin, ammugi ei ütle ma, et suudaksin kohviku asutada. Aga usun, et kui minus peaks näiteks radioaktiivse ämbliku hammustuse tulemusena arenema ärisoon, teeks ma just kohviku või midagi muud mitte-äppi. Tahaks loota vähemalt.

Ja nüüd edaspidi palun pöörata rohkem tähelepanu noortele inimestele, kes päriselt äri teevad. Võibolla ei ekspordi saiakesi oma kohvikust, aga omaenda Eesti inimestele teevad midagi, mis on päris ja mis ei kao äppstore’i põhjatusse sohu.

Vot selline tähelepanek.

PS. Tallinna ühistranspordi sõiduplaanide äpp oli tore ja kasulik, seni kuni mul nutikas oli.

0 kellegi teise oma: